tiistai 28. kesäkuuta 2011

Normaalista poikkeava pihatreeni

Tänään olin kuumuuden enisestään laiskistama, enkä jaksanut mennä jokaisen koiran kanssa erikseen pellolle treenaamaan hyppykuvioita, vaan rakensin kontaktien täsmätreenaukseen soveltuvan A-esteen lappeen kopinkatosta ja parista puupöllistä. Hieman mielisin takaisin lainassa olevaa pikku-A:ta, mutta näillä mennään tällä kertaa.

Kassu treenasi ylösmenon pysäytyksiä. Minä seisoin kauempana ja heittää lätkäyttelin lihanpaloja "kontaktin" puoleen väliin, ja Kassu juoksi innoissaan edestakaisin. Tämänhetkisessä tilanteessa ko. treenistä ei ole juuri hyötyä, mutta tulipahan ainakin vahvistettua käskysanaa ja virkistettyä papan mieltä.

Santerille lätkäisin kontaktin eteen kosketusalustan, kun kerta sellaisen olen sille opettanut. Sillä sain ylikierroksilla käyvän vaarin pysähtymään oikeaan kohtaan. Santerille treeniin lisättiin myös idioottipyörimistä minun ja vesiämpärin ympärillä. Hölmö vanha ukko, sanon minä.

Paisti treenasi nopeaa 2on2offia. Hieman oli jarruissa vikaa liukkaan treenialustan takia, vaan kylläpä koira silti pysähtyi.

Vattu, no Vatun kanssa riitti, että se ottaa kontaktin ja pysyy siinä lupaan asti. Ottaa ja pysyy, jes.

Santeri, joka ei ole aikoihin käynyt kuumuuksissaan kenenkään päälle nappasi tänään kohteekseen viimeisenä treenanneen Vatun. Vattu kiljui kuin syöttöporsas, ja vasemmassa etukoivessa oli melko iso verinen läntti, mutta pesun ja tutkiskelun jälkeen jalassa oli vain parin millin reikä. Eipä tuo näyttänyt enää alkujärkytyksen jälkeen koiraa haittaavan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti